Přetrvávající zranění

Jak jste si už asi všimli, hitpointy se ve 4E doplňují vcelku rychle. Stačí se vyspat a jste fit. Mě se tento systém HP líbí, ale na druhou stranu mám trochu tik z toho, když jsou hrdinové v závěrečném boji strašlivě posekáni a druhý den už plánují výlet do Tomb of Horrors…

V Advanced Player’s Guide od Expeditious Retreat Press vyšla volitelná pravidla pro přetrvávající zranění. Mají nastavitelnou úroveň “vražednosti” a zavádí separátní mechaniku “wound”, která je sice spouštěná ztrátou HP, ale dale funguje separátně, ne nepodobně nemoci. Ale jedno po druhém:

How Bad is Bad Enough?

Přetrvávající zranění vám nezpůsobí každý zásah – pochopitelně. Nastavení podmínek, za kterých postava zranění dostane závisí na tom, jak brutální hru chcete.

Jemně prosím – přetrvávající zranění postava dostane, když je poprvé (po dlouhém odpočinku) sražena na 0 hp a má méně než polovinu healing surges.

Lehce smrtící – stejně jako v Jemně prosím, ale nezáleží na tom, kolik healing surges postava má.

Zlatý střed – jako v Lehce smrtící a postava navíc dostane přetrvávající zranění, když je poprvé bloodied a má méně než polovinu healing surges.

Vážná záležitost – viz výše, ale ani v jednom případě nezáleží na počtu zbývajících healing surges.

Aaaargh! – viz výše a navíc, když postava poprvé schytá kritický zásah… tohle je brutalita, protože během jednoho dne už můžete dostat tři přetrvávající zranění (za 0 hp, bloodied a kritiku), což postavu může i zabít.

Anatomy of Injury

Přetrvávající zranění má pět úrovní. Vaše zranění může být: povrchové, lehké, středně vážné, závažné či kritické. Když dostanete zranění, hodíte si save. Pokud uspějete, máte lehké zranění. Pokud neuspějete, máte střední zranění.

Zranění jsou kumulativní, takže pokud už jste ranění a dostanete další pecku, vaše současná úroveň zranění se zhorší o jednu (úspěšný save) respektive dvě kategorie… a malá drobnost: Pokud máte kritické zranění a dostanete další, postava umírá

Jednotlivé úrovně zranění mají navíc své účinky:

Povrchové – o jednu healing surge na den méně

Lehké – o jednu healing surge méně a -1 na útok, testy a obrany

Střední – o dvě h. s. méně a -2 na útok, testy a obrany

Vážné – o 3 h. s. méně, -3 na útok, testy a obrany a -1 rychlost

Kritické – o 4 h. s. méně, -3 na útok, testy a obrany a -2 rychlost a postava je oslabená (weakened)

I… just need to sit… down for a while

Po dlouhém odpočinku si hodíte test na Endurance (podobně jako u nemoci). Cílové číslo je (20+1/2 úrovně postavy) – pokud uspějete, zranění se o úroveň zlepší. Pokud hodíte alespoň (16+1/2 úrovně postavy) úroveň zranění se nezmění. Pokud nehodíte ani to, zranění se o úroveň zhorší.

Podobně jako u nemoci lze zraněného léčit, tedy hodit jak Endurance, tak Heal léčícího a vybrat lepší výsledek.

More Bad News

Pokud byste měli obzvlášť masochistickou náladu, je možné využít tabulku zásahových lokací, ve které náhodně (1d10), nebo podle potřeby vyberete místo zranění a s ním i dodatečný účinek.

1 Hlava: -2 inicativa, -1 Will

2 Oči: -2 ranged a area útoky, -2 Perception

3-6 Torzo: žádné dodatečné účinky (huzzaah)

7: Pravá ruka: -2 melee a ranged útoky, žádné dvojruční zbraně příp. zbraň a štít, -1 Acrobatics a Athletics

8: Levá ruka: viz výše

9: Pravá noha: -1 speed, -2 Acrobatics a Athletics, -1 Reflex

10: Levá noha: viz výše

Is this gonna happen to us?

Na vás samozřejmě závisí, kolik z techto pravidel (jestli vůbec) využijete. Jejich dopad můžete upravit volbou podmínek, za kterých je postava schytá, cílových čísel na léčení, případně tabulkou místa zásahu…

(tento příspěvek je, s mírnými úpravami, přeposlán ze soukromého blogu, na kterém se řeší věci ohledně naší 4E hry, pokud vás pravidla pro zranění zaujala, doporučuji celou příručku Advanced Player’s Guide, kde lze najít další povolání a pravidla (aneb trochu reklamy jako náplastl))

5 Odpovědi to “Přetrvávající zranění”


  1. 1 Quentin 11 listopadu, 2008 (8:13 am)

    Priznej se, ty se snazis z naseho blistiveho high fantasy udelat brutalni sword and sorcery 🙂

  2. 2 conlai 11 listopadu, 2008 (10:18 am)

    Tak trochu. V minulé hře skoro všechny postavy chytily Filth Fever a navíc musely trochu závodit s časem, aby zabránily „temnému rituálu“(tm). Na konci sezení se postavy nacházely na půl cesty skoro bez healing surges, v bodě, kde sice zabránili tomu, aby byl rituál v nejbližší době proveden, ale pokud by vycouvají aby se vyléčily, zřejmě ztratí „horkou stopu“ kultistů.

    Resource management je prostě zábavný, hlavně v takovýchto vypjatých situacích. A Wound system do soukolí navíc háže další francouzák.

    Každopádně tenhle systém v naší skupině od příští hry zavádíme, takže budu referovat.

  3. 3 ecthelion323 11 listopadu, 2008 (10:16 pm)

    „V minulé hře skoro všechny postavy chytily Filth Fever“

    Sakra, on si to pořád pamatuje… 😀

  4. 4 Quentin 10 srpna, 2009 (1:00 pm)

    „Každopádně tenhle systém v naší skupině od příští hry zavádíme, takže budu referovat.“

    tak referuj, sup, sup 🙂


  1. 1 Rules modifications « icecovered Trackback na 25 srpna, 2009 (7:19 pm)

Napsat komentář